loading...
majorin
majorin بازدید : 31 یکشنبه 21 شهریور 1400 نظرات (0)

همیشه افراد یا کسانی هستند که تاریخ یا فرهنگ یک ملت را عوض کنند.در هنر از این نوع افراد زیاد پیدا میشود کسانی که با یک اثر یا قطعه هنری اسم خودشونو در تاریخ جاودانه کردند. چه آهنگ سازانی که با همین قطعات  در طول تاریخ کنسرت داده اند و همیشه افتخار کردند. یکی از افرادی که در تاریخ هنر اسمش جاودانه است بهتون است که در ادامه با بخشی از زندگی او آشنا می شوید.

او یک پیانیست و همچنین و آهنگساز 9 سمفونی ، کنسرتو برای پیانو ، سونات های پیانو و کوارتت های زهی تبدیل شد. آثار او بین دوره سبک کلاسیک ، که توسط ولفگانگ آمادئوس موتزارت و جوزف هایدن مشخص می شود و دوره سبک رمانتیک به رهبری فردریک شوپن و فرانتس لیست ، را شامل می شود و واژگان جدیدی از انسان گرایی و روشنگری در موسیقی ایجاد می کند.



اندکی درباره بتهوون:

 

در اولین بازدید از وین، بتهون 17 ساله برای موزارت اجرا داشت:

موتزارت ، که آن زمان بزرگترین آهنگساز وین بود ، عموماً تحت تأثیر سایر موسیقیدانان قرار نگرفت ، زیرا در استعدادها و موفقیت ها بسیار جلوتر از همتایان خود بود. هیچ کس واقعاً نمی داند در رسیتال چه اتفاقی افتاده است ، اما ظاهراً موتزارت از اتاق بیرون رفته و گفته: "چشمت به او باشد - روزی او به دنیا چیزی می دهد که حرفی برای گفتن درباره اش داشته باشند.

 

اجراهای بداهه نوازی بتهون:

 

یوهان باپتیست کرامر ، یکی از آهنگساز معاصر بتهوون ، به شاگردان خود می گوید که اگر بداهه نوازی بتهوون را نشنیده اید ، بداهه نشنیده اید.

 

بتهوون از هایدن آموخته است:

 

بتهوون پس از مهاجرت به وین در اوایل 20 سالگی ، از جوزف هایدن ، پدر سمفونی درس می گرفته است.

 

پیشتازی قطعات پیانو:

 

پیشینیان بتهوون برای ساز هارپسیکورد آهنگسازی کرده بودند ، اما بتهوون تصمیم گرفت تلاش خود را بر روی پیانو متمرکز کند ، سازی که تا آن زمان هیچکس قطعه جامعی برای آن ننوشته بود.

 

شیلر شعرهایی برای سمفونی نهم بتهوون ارائه کرد:

 

شیلر ، فیلسوف برجسته آلمانی ، شعر An die Freude (قصیده شادی) را در سال 1786 منتشر کرد. بتهوون این شعر را برای اوج باشکوه سمفونی شماره 9 خود در D Minor ، که اولین بار در سال 1824 اجرا شد ، اقتباس کرد.

 

او مشهورترین آثار خود را پس از ناشنوایی ساخت:

 

در نتیجه کاهش شنوایی ، بتهوون از کارگردانی و اجرا منصرف شد تا بر آهنگسازی خود تمرکز کند. قطعاتی که امروزه بسیار مشهور شده اند، او پس از ناشنوایی ساخت.

 

خلاقیتهای بتهوون در ساخت و اجرای قطعات موسیقی:

Archduke Trio

این آخرین قطعه ای بود که بتهوون به دلیل بدتر شدن ناشنوایی در ملاء عام اجرا و آن را به بزرگترین حامی خود تقدیم کرد. اولین حرکت شادی آور را دارند ، اما حرکت آرام یکی از دوست داشتنی ترین آنها است.

 

کنسرتوی سه گانه

این را شاید بتوان یکی از دو قطعه بتهوون دانست که مورد غفلت قرار گرفته است. او آن را برای دوستان خود نوشت ، بنابراین قسمت پیانو - که توسط ارک دوک رودولف اجرا می شود - پیچیده نیست ولی ویولن سل دارای سخت ترین قسمت است ، زیرا توسط یک حرفه ای اجرا می شود. موومان آهسته زیبایی عمیقی به آن بخشیده.

 

کُر فانتازیا (Choral Fantasia)

 

این کار بتهون نیز مانند کنسرتوی سه گانه - نادیده گرفته می شود. این قطعه با اجرای انفرادی پیانو شروع می شود ، سپس ارکستر وارد می شود ، سپس گروه کر و تکنوازها. در اولین اجرای این اثر، بتهوون خودش برای آن بداهه نوازی کرد.

سونات ویولن کرویتزر (Kreutzer Violin Sonata)

آغازی برای ویولن انفرادی با دوبار توقف در هر چهار سیم. این اثر طولانی ترین و پیچیده ترین سونات از 10 سونات ویولن بتهوون است که به عنوان قله سوناتهای ویولن در نظر گرفته می شود. در اولین اجرا، بتهوون پیانو می نواخت و ویولن نواز جورج بریج تاور این قطعه را بدون مطالعه قبلی اجرا کرد، زیرا بتهوون آن را دقیقاً شب قبل به پایان رسانده بود.

 

کنسرتوی ویولن

بتهوون تنها یک کنسرتو برای ویولن نوشت. آغاز آن با چهار ضربه نرم روی تمپانی است که درست در همان ابتدا صدای جدیدی ایجاد می کند. موومان آهسته یکی از زیباترین قسمت ها در رپرتوار است. برامز کنسرتوی ویولن خود را کاملاً از روی این کنسرتو الگوبرداری کرد.

 

گام بعدی:

شما درباره این موسیقیدان بزرگ و خلاقیت او چه چیزهایی می دانید؟ اجرای کدامیک از قطعاتی که او ساخته را دیده یا حتی خودتان اجرا کرده اید؟ و اگر به فکر این افتاده اید که یادگیری پیانو را آغاز کنید، پیشنهاد می کنیم همین حالا با ماژورین همراه شوید. "ماژورین، کمکت می کنه!

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین



majorin بازدید : 33 سه شنبه 16 شهریور 1400 نظرات (0)

همیشه فراگیری یک زبان سختی های خودش را دارد از یادگیری کلمات تا نوع حرف زدن . اما بخش دیگر که یادگیری زبان رو آسان می کند عشق و علاقه است . زبان هر کشور آهنگ و هجای های مخصوص خود را دارد که همین باعث سختی یادگیری زبان  ها میشود. نوع نگارش هر کلمه در زبان های مختلف هم فرق میکند و باعث سخت تر شدن یادگیری زبان میشود.

 خانواده زبان: آیا زبان دوم و زبان مادری متعلق به یک خانواده هستند؟ آیا کلمات مترادف و یا وام گرفته دارد؟ آیا کلمات و واژگان به راحتی قابل تشخیص هستند؟

 صداها و آهنگها: آیا زبان از صداهای یکسانی استفاده می کند؟ آیا صداهای جدید یا منحصر به فرد در آن وجود دارد؟ آیا زبان از لحن استفاده می کند (یعنی انحرافات مختلف یک صدا برای معنی متفاوت)؟

سیستم نوشتاری: آیا زبان از سیستم نوشتاری یکسانی استفاده می کند؟ آیا متن به شکل متفاوتی (مثلاً راست به چپ) سازماندهی شده است؟ آیا دستخط نیاز به حفظ کردن دارد؟

 فاصله فرهنگی: آیا این زبان از نظر فرهنگی با زبان مادری فاصله دارد؟ آیا تفاوت های قابل توجهی در مفاهیم فرهنگی قابل مشاهده در زبان وجود دارد؟

منابع زبان: آیا منابع برای یادگیری این زبان به آسانی در دسترس هستند؟ آیا مواد آموزشی آن (موسیقی، فیلم، کتاب، روزنامه و...) به راحتی یافت می شوند؟ آیا کیفیت مناسبی دارند؟

 

اینها تعدادی از معیارهای اصلی  برای تصمیم گیری در مورد این است که آیا زبان مورد نظر یکی از ساده ترین یا یکی سخت ترین زبان ها است. به یاد داشته باشید که همه این دسته ها به زمینه زبانی فرد بستگی دارد.

سخت ترین زبان های دنیا برای یادگیری کدامند؟

خب ، یادگیری یک زبان جدید می تواند سخت باشد و این کار یک چالش واقعی و بسیار شیرین مغز است!

در اینجا لیستی از 10 زبان از سخت ترین زبان ها را برای دوستداران زبان و کسانی که در تلاش برای یادگیری یک زبان جدید هستند را آورده ایم:

 

1- ماندارین

2- عربی

3- تلوگو

4- ژاپنی

5-  لهستانی

6-  ترکی

7- روسی

8- ویتنامی

9- فنلاندی

10- کره ای

 

ماندارین

نوشتار: حروف چینی

زبان رسمی: چین ، هنگ کنگ ، ماکائو ، سنگاپور

گویشوران: 1.28 میلیارد گویشور

ماندارین شاید سخت ترین زبان برای یادگیری محسوب می شود! این زبان که توسط بیش از یک میلیارد نفر در جهان صحبت می شود ، برای افرادی که زبان مادری آنها از سیستم نوشتاری لاتین استفاده می کند بسیار دشوار است. درک آنچه زبان ماندارین را دشوار می کند این واقعیت است که این زبان، زبانی با هزاران کاراکتر و یک سیستم نوشتاری مرموز است. یک نکته جالب اینکه فقط جستجوی کلمات چینی در فرهنگ لغت یک مهارت در چین محسوب می شود!

Zhāngjiājiè ، شهری که الهام بخش فیلم Avatar بود

عربی

نوشتار: خط فارسی

زبان رسمی: کشورهایی مانند عربستان سعودی ، مصر ، یمن

گویشوران: +300 میلیون گویشور

عربی یکی از زبانهای آهنگین و یکی سخت ترین زبانها برای یادگیری است. به دلیل گویشهای متعدد ، واژگان عظیم (بیش از 200 مترادف کلمه شتر!) ، شیوه نوشتن از راست به چپ ، تلفظ سخت و فقدان مصوتها در زبان ، یادگیری آن بسیار دشوار است.

 

تلوگو

نوشتار: خط تلوگو

زبان رسمی: آندرا پرادش و تلانگانا ، هند

گویشوران: +75 میلیون گویشور

این زبان، یکی از محبوب ترین زبان های دراویدی (Dravidian) در هند است. زبان تلوگو بومی ایالت هایی مانند آندرا پرادش و تلانگانا در هند است. تلوگو که به عنوان "ایتالیایی شرق" لقب گرفته است ، زبانی ملودیک و شاید در عین حال خسته کننده برای افراد غیر بومی است که از زبان سانسکریت یا سایر زبانهای محبوب هند جنوبی مطلع نیستند. ترکیبی از عوامل ، یادگیری این زبان را برای افراد غیر بومی سخت می کند مانند خط و تلفظ که درک زبان را دشوار می کند. یک راه سرگرم کننده برای آشنایی با این زبان تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی تلوگو است!

 

ژاپنی

نوشتار: کانجی ، هیراگانا و کاتاکانا

زبان رسمی: ژاپن

گویشور: +120 میلیون گویشوران

زبان ژاپنی یکی دیگر از زبانهای سخت برای کسانی است که زبان مادری آنها انگلیسی ، اسپانیایی یا فرانسوی است اما در عین حال ممکن است برای کسانی که به زبانهای شرق آسیا تسلط دارند آسان باشد. زبان ژاپنی، زبان بومی مردم ژاپن است که به زبان خود افتخار زیادی می کنند و برای ترویج آن تلاش زیادی می کنند! ژاپنی به دلیل ساختار جمله ، داشتن هزاران کاراکتر کانجی و وجود ده ها گویش، زبان پیچیده ای محسوب می شود!

 

لهستانی

نوشتار: لاتین

زبان رسمی: لهستان

گویشوران: 50 میلیون گویشور

یکی از زبانها محبوب در اروپا و به عنوان زبان اقلیت در کشورهایی مانند جمهوری چک ، مجارستان ، اوکراین و لیتوانی شناخته می شود. زبان لهستانی یکی از سخت ترین زبان هایی است که در جهان می توان آن را انتخاب کرد. کلمات لهستانی گیج کننده هستند و تلفظ آنها برای انگلیسی زبانان دشوار است. اگرچه این زبان از خط لاتین استفاده می کند ، اما دارای حروف اضافی و یک سیستم پیچیده گرامری آزاد است و به شدت بر صامت ها (consonants) متکی است.

 

ترکی

نوشتار: لاتین

زبان رسمی: ترکیه

گویشور: 70 میلیون گویشور

نوشتار زبان ترکی تا زمان آتاترک برگرفته از زبان فارسی بوده است ولی به دستور او شکل نگارش کلمات را به طور کلی عوض شده و نوشتار آن را به لاتین تغییر داده اند. ترکی زبان بومی ترکیه است و در کشورهای دیگر مانند قبرس ، بلغارستان و یونان نیز استفاده می شود. یادگیری این زبان به دلایلی از جمله تلفظ خاص و دستور زبان، سخت و زمان بر است.

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین



majorin بازدید : 31 شنبه 13 شهریور 1400 نظرات (0)

همیشه عکس گرفتن کار لذت بخشی بوده و است و همیشه جز بهترین رشته های هنر بوده. عکاسی یک فن بسیار عالی است و زمانی که در سال 1833 وقتی اولین تصویر از دوربین های ان زمان برخاست کسی فکر نمیکرد روزی به این اهمیت در زندگی انسان بشود. امروزه یکی از کارهایی که انسان ها می کنند و از لحظات اش لذت می برد عکاسی هست . بعضی عکس ها ارتباط غیر کلامی با آدم برقرار میکنند و  باعث شگفتی آدم ها می شوند. ژست، با ارتباط فیزیکی غیر کلامی که پیام های خاصی را منتقل نمی کند متفاوت است. ما در این مقاله می گوییم که کدام ژست مناسب عکاسی است.

 

وقتی برای ثبت لحظه ای می خواهید دوربین عکاسی خود را بردارید، یا موبایل خود را از جیبتان بیرون بیاورید و عکس بگیرید، پیشتر از آن باید به این فکر کرده باشید که چرا می خواهید از سوژه ای عکس بگیرید. آیا دارید از دیدن این صحنه لذت میبرید، یا صرفاً می خواهید صفحه اینستاگرام خود را پر کنید و چند لایک بیشتر بگیرید؟ در مورد اخیر، کم کم کارها تکراری شده و نشان میدهد که این ذوق به خلق یک تصویر نیست که شما را به سوی عکاسی سوق می دهد و فقط یک لایک بیشتر است که موتور حرکت شماست.

ولی اگر می خواهید از خلق تصویری ماندگار لذت ببرید، باید توجه داشته باشید که با سوژه عکاسی تان چطور رفتار کنید. مثالی می زنم. احتمالاً شما یا خودتان در موقعیتی بوده اید که سوژه عکاسی برای عکس های عروسی بوده باشید یا دیگران درباره تجربه عکاسی روز ازدواجشان برایتان صحبت کرده اند. عده ای می گویند مجبور بوده اند ژستهایی را بگیرند، که هیچ حسی نسبت به آن نداشته اند و حتی می گویند "آن ژست اصلاً مال من نبود." و این نکته ای است که آن را می توانید به وضوح در عکسهایشان ببینید؛ در خنده ها، حرکات دست یا حتی گرفتن دسته گل عروس. برعکسِ آن را نیز می شنویم که عکاس مثل یک قصه گو و یک راوی آنها را با خود می بَرد، برای تک تک عکسها صحنه پردازی کرده و آنها را همراهی می کند. از آنها ژست هایی می خواهد که برایشان غریب نباشد و نظرشان را جویا می شود و مشارکت آنها را در  تک تک لحظه ها بر می انگیزاند و دقیقاً نتیجه کار گواهی بر این "مشارکت" است.

علاوه بر این مشارکت، یا شاید بهتر است بگوییم برای هرچه بهتر شدن این مشارکت، عکاس باید ایده ها، خلاقیت و ابتکار خود را نیز گسترش دهد تا بتواند با ژستی که سوژه ساخته، یک تصویر به یادماندنی خلق کند.

در اینجا چند نمونه از ژستهایی که برای عکاسی - زنانه- می توان استفاده کرد، نام برده شده. اینها فقط نمونه هایی است تا به کمک عکاس آمده و ایده هایی اولیه را به او ارائه کند.

 

- عکس از بالای شانه

 

یک ژست پرتره بسیار ساده آن است که مدل از عکاس دور شود تا شانه او در قاب برجسته باشد.

می توانید زوایای مختلف را آزمایش کنید. سعی کنید از کمی به راست یا چپ و همچنین کمی بالاتر از صورت او عکس بگیرید.

 

- دست روی صورت

 

به سوژه توضیح دهید که قرار است با همراهی یک یا دو دست، حسی که در صورت دارد را کامل کند.

او می تواند با قرار دادن یک دست روی صورت شروع کند.

از مدل بخواهید با دستان خود بازی کند و موقعیت های مختلفی را در اطراف سر یا صورت خود امتحان کند تا به ژست دلخواه برسد.

 

- آوردن سطح مورب در عکس

 

آیا می خواهید ترکیبات پرتره پویا ایجاد کنید؟ سعی کنید سطح مورب را در کادر خود قرار دهید، سطوحی که به عنوان خطوط اصلی عمل می کنند و می توانند جاذبه تصویری زیادی ایجاد کنند.

به عنوان مثال، از مدل خود بخواهید به نرده تکیه دهد. اگر هیچ سطح موربی در دسترس نیست، می توانید با استفاده از یک ترفند کوچک دوربین، آن را ایجاد کنید: از مدل خود بخواهید بازوهای خود را روی یک سطح صاف قرار دهد، سپس دوربین خود را کج کنید تا به تصویر مورد نظر خود برسید!

 

-  تکیه دادن به دیوار

 

سوژه می تواند در حالی که نسبتاً راست ایستاده، به دیوار تکیه کند و بدن خود را کمی به سمت دوربین متمایل کند. می تواند دست به سینه بایستد یا هر وضعیتی که خودش راحت تر بود، به دستانش بدهد.

 

- موازی با دوربین، دست روی زانو بنشینید

 

سوژه می تواند موازی با دوربین روی زمین بنشیند. یک زانو را خم کرده تا کف پا روی زمین باشد و پای دیگر را نیز روی زمین جمع کند و وزن خود را روی بازوی پشتی بیندازد. می تواند موقعیت های مختلف را برای بازو و دست دیگر آزمایش کند و سرش را در جهات مختلف کج کند: به سمت پایین، به سمت دوربین، دور از دوربین و... .

 

- نشستن روی زمین و گرفتن دست در اطراف پا

 

ژست دیگری برای مدل نشسته روی زمین: سوژه یک پا را زیر بدن خود قرار می دهد و زانوی پای دیگر را به آرامی بغل می کند. می تواند سر خود را به هر جهتی که در تصویر بهتر است، بچرخاند.

 

سخن پایانی:

 

اینها مواردی است که به کمک آنها می توان  تصاویر بهتری را در عکاسی با دوربین یا موبایل خلق کرد. ایده ها، خلاقیت و در کنار آن تکنیک های عکاسی می توانند کیفیت تصاویر را ارتقا دهند. برای این کار، علاوه بر مطالعه منابع مختلف، ما  کلاسهای آموزش عکاسی با موبایل ماژورین را به شما توصیه می کنیم.

 

منبع : سایت آموزش آنلاین ماژورین





majorin بازدید : 25 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (0)

موسیقی همیشه در تاریخ نقش بسزایی داشته است و باعث علاقه مندی مردم شده است. در گذر تاریخ چه اهنگ هایی باعث عوض شدن یک جنگ شده است. در تاریخ سرزمین خودمان هم خیلی از این اتفاقات افتاده است و مسیر خیل ها عوض شده است. موسیقی هیچ وقت از ساز جدا نبوده است و همیشه این نوازنده ها بودند که با دستان و سازهایشان  باعث آشکار شدن یک آهنگ شده است. در ایران باستان ساز نی و چنگ همیشه جز بزم های پادشاهان بودند باعث گذاشتن اثر های زیبایی شده اند.

 

در اینجا می خواهیم شما را با اندکی از تاریخچه و ساختمان یکی از قدیمی ترین چنگها و نیز ساز نی آشنا کنیم.

 

چنگ

 

چنگ بیش از 4000 سال پیش ، یعنی پیش از تمدن ایلام، در بین النهرین (جنوب عراق امروزی) نواخته می شده است. موسیقی یکی از جنبه های مهم بسیاری از مناسبت های جشن و آیین در بین النهرین باستان بود. این چنگ فاخر از  نقره و سنگ آهک قرمز  تزئین شده است. قاب ، تیونرها و تارها با قطعات چوبی قدیمی مرمت شده اند. تصاویر تزئین شده زیر سر گاو ، شیرها و گوزن هایی را نشان می دهد .

 چنگ نقره ای مربوط به 2600 سال پیش از میلاد. گورستان سلطنتی اور مربوط به تمدن ایلامی که بعداً در ایران بزرگ جای گرفت و در حال حاضر در جنوب عراق قرار دارد.

نی

 

ساز نی، با توجه به اینکه با حداقل امکانات بوجود می آمده، به عنوان یکی از کهن ترین سازها به شمار می رود. یافتن اینکه کدام تمدن یا کدام منطقه صاحب اولیه آن بوده کاری دشوار و البته تخصصی است. این ساز به هر منطقه ای که وارد شده، مردمانش آن را به عادات و سنتهای خود آغشته کرده اند و آن را در بین خود پذیرفته اند. به این ترتیب دیده می شود که این ساز در میان اقوام تمدن های مختلف، شکل و شمایل و در نتیجه صدایی متفاوت دارد.

 

شکل ساز:

 

نی در کتاب سازشناسی ایرانی (نوشته ارفع اطرایی و محمدرضا درویشی) اینطور تعریف شده:

"نی، از سازهای بادی کهن و از جنس گیاه نی است که طول آن از شش گره و هفت بند تشکیل شده و به همین دلیل آن را "نی هفت بند" می گویند. هنگام نواختن، هوا از دهانه ی نی وارد می شود و با انگشت گذاری بر سوراخ ها و با تغییر فشار هوا، صداهای مختلف به وجود می آیند. نوازنده، نی را بصورت عمودی در دست می گیرد و دهانه ی آن را بین دو دندان جلو و یا بین لب ها قرار می دهد و در آن می دمد. بخش زیادی از هوای دمیده شده، از سوراخهای باز نی خرج می شود و نوازنده با انگشتهای هر دو دست، سوراخ ها را باز و بسته میکند. ممکن است نوازنده هنگام نواختن دست راست را بالای دست چپ قرار دهد و برعکس. هنگام ساختن نی، روی گره ها را با نوار می پوشانند و بر سر دهانه و انتهای نی لوله ی استوانه ای کوتاهی به طول تقریبی ۷ سانتی متر و هم قطر ضخامت نی، از فلز برنج قرار می دهند. طول نی حدود ۳۰ تا ۶۵ سانتی متر و قطر آن حدود 1.5 تا ۳ سانتی متر است و تعداد ۵ سوراخ در طرف جلو و یک سوراخ در قسمت عقب نی ایجاد می کنند. هرچه لوله ی ساز باریکتر و کوتاه تر باشد صدای آن زیر تر است و برعکس. نی در اندازه های مختلف تهیه می شود و ساز تکنوازی است و نمی توان آن را کوک کرد. بدنه ی اصلی این ساز چون در طبیعت رشد می کند، دو نی کاملا از هر جهت همسان، کمتر به دست می آید و به همین دلیل، با انتخاب طول و قطر آن، از هر پرده ای می توان نی داشت.

 

وسعت

 

وسعت معمول صدای نی حدود دو اکتاو و نیم است. مثال های زیر برای نی منطبق با دیاپازون است که به طور طبیعی فاقد صدای «سی» روی خط سوم حامل است. وسعت نی به چهار منطقه ی صوتی، شامل صدای بم و بم نرم، صدای اوج، صدای غیث، و صدای ذیل (پس غيث) تقسیم می شود.

 

سخن پایانی:

یکی از فرزندان نی، ساز فلوت است. این ساز به مرور زمان و با تغییراتی که در ساختار سازهای نی چوبی داده شد، تبدیل به فلوت امروزی با کلید ها و جنسی متفاوت شد و در نتیجه صدایی متفاوت از نی ایجاد می کند که می توان گفت صدایی به همان زیبایی و نیز مستقل از نی دارد. آیا نواختن این سازها را آموخته اید؟

 پیشنهاد می کنیم در کلاسهای نی و فلوت ماژورین شرکت کرده و نواختن این سازهای گوش نواز را با ما تجربه کنید.

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین



majorin بازدید : 33 سه شنبه 02 شهریور 1400 نظرات (0)

آشنا شدن با فرهنگ های دیگر و تاریخ آن کشور و یادگیری زبان جدید می تواند پدیده زیبایی باشد و باعث حتی آشنا شدن با نوع زندگی و پوشش آن کشور شد یا حتی می توان به خوراک آن کشور پی برد و کلی چیز جدید را فرا بگیریم و باعث پیشرفت خودمان بشویم و کمک کنیم تا دیگران حتی پیشرفت کنند.در این مقاله می خواهیم مطلبی را درباره زبان قزاقی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

زبان قزاقی

 

قزاقستانی یکی از شاخه های ترکی خانواده زبان آلتایی است. این کشور تا سال 1991 بخشی از کشور اتحاد جماهیر شوروی بود و بعد از سقوط شوروی، قزاقستان یک کشور مستقل شد.

 

نقشه قزاقستان

 

زبان قزاقستانی، زبان دولتی جمهوری قزاقستان است. با اینکه زبان قزاقستانی زبان رسمی این کشور است ، روسی نقش غالب را ایفا می کند. این زبان که بعنوان "زبان ارتباطات بین قومی" تعیین شده است، همچنان به عنوان زبان رسمی مورد استفاده اکثریت قریب به اتفاق مردم در مشاغل روزمره است. دانش آموزان به زبان روسی آموزش داده می شوند، گرچه قزاقستانی هم در آموزش استفاده می شود. این زبان به طور فزاینده ای در رسانه های مکتوب و همچنین رسانه های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که امور تجاری و دولتی هنوز به زبان روسی انجام می شود. در حالی که اکثریت اقوام قزاق روسی صحبت میکنند، تعداد کمی از اقوام روس زبان قزاقی را آموخته اند. همچنین بیش از یک میلیون نفر در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور جمهوری خلق چین به زبان قزاقی صحبت می کنند. علاوه بر این ، قزاقستانی در افغانستان ، ایران ، قرقیزستان ، مغولستان ، روسیه ، تاجیکستان ، ترکیه ، ترکمنستان ، اوکراین و ازبکستان صحبت می شود.

 

 

گویش ها

 

قوم شناسی قزاقستان را به سه گروه تقسیم می کند

 

1- شمال شرقی قزاقستان که پایه ای برای زبان استاندارد است

2- جنوب قزاقستان

3- قزاقستان غربی

 

ساختار حروف

 

حروف صدادار

زبان قزاقی دارای 9 حرف صدادار است، یعنی صداهایی که در معنی کلمه تفاوت ایجاد می کنند. آنها می توانند بلند یا کوتاه باشند. طول حروف صدادار در معنی کلمه تفاوت ایجاد می کند

 

حروف بی صدا

 

قزاقستان فهرست زیادی از صامت ها دارد. این زبان غنی از صامت های کامی است 

استرس در کلمات زبان قزاقی

 

استرس در کلمات قزاقستانی معمولاً در هجای نهایی قرار می گیرد

 

 دستور زبان:

 

اسم ها

  •       دو مدل عدد وجود دارد: مفرد و جمع
  •       هفت مدل برای اسم و ضمیر وجود دارد: اسمی ، مضافی ، انتصابی، مفعولی ، متصدی ، موضعی، تطبیقی و ابزاری.·        در دستور مونث و مذکر لحاظ نمی شود

 

ضمایر

  •       یک ضمیر دوم شخص غیررسمی "sen " به معنی شما (غیر رسمی مفرد) و یک ضمیر غیر رسمی " sender" به معنی شما (جمع غیر رسمی) وجود دارد.
  •       همچنین دو ضمیر دوم شخص " siz " شما (رسمی مفرد) و ضمیر " sizder " (رسمی جمع) وجود دارد.
  •       در ضمایر سوم شخص تفاوت جنسیتی وجود ندارد و " ol " به دختر، پسر و آن شیء اشاره می کند.

 

افعال

افعال زبان قزاقی تابع شخص و تعداد نفرات هستند

 

ترتیب کلمات در جمله:

ترتیب کلمات در جملات قزاقستانی معمولاً فاعل - مفعول - فعل است ، اگرچه برخی از جابجایی ها در جایی که زمینه مورد نیاز است امکان پذیر است

 

واژگان

واژگان اصلی قزاقی ترکی است ، اما به گفته برخی از کارشناسان ، زبان قزاقی بیش از هر زبان ترکی شوروی سابق، تحت تأثیر زبان روسی بوده است. سایر تأثیرات لغوی نیز شامل زبان فارسی و زبان عربی است.

 

آیا تا به حال به یادگیری این زبان فکر کرده اید؟ میدانستید یکی از زبانهایی که در ماژورین آموزش داده می شود، زبان قزاقی است؟ ما شما را به یادگیری این زبان به صورت کاملاً آنلاین در ماژورین دعوت کنیم.

 

 

منبع : سایت آموزش آنلاین ماژورین



majorin بازدید : 35 یکشنبه 31 مرداد 1400 نظرات (0)

از زمانی که تلویزیون آمد برای اینکه مردم را بتوانند سرگرم کنند به ساختن سریال پرداختند. با گذر زمان و پیشرفت همه چی دنیای هنر هم پیشرفت کرد و سریال بخش جدا نشدنی مردم جهان شد. در سالهای اخیر کره توانسته خود را در صنعت هنر و به خصوص سریال سازی جا بیندازد و بتواند فیلم های خوبی بگذارد به جا. و خیلی از مردم جهان را از طریق سریال های خود به تاریخ کره علاقه مند کند.ما در این مقاله بعضی از سریال های کره ایی رو برای شما معرفی میکنیم.

نوعی از سریال هایی که با استقبال روبرو شده، سریالهای کره ای است.و از تاثیر زیبایی زبان کره ای در محبوبیت این سریال ها نیز نمیتوان غافل شد در اینجا به معرفی 10 عنوان از سریال هایی می پردازیم که توسط مخاطبان مورد توجه قرار گرفته اند.

 

دانشکده حقوق (Law School)

 

اگر طرفدار داستان های جنایی هستید، احتمالاً از سریال دانشکده حقوق خوشتان خواهد آمد. این سریال درباره دانشجویان و اساتید دانشکده حقوق دانشگاه هنکوک است. داستان از جایی آغاز می شود که بدن بی جان یک استاد حقوق در دانشکده پیدا می شود و پروفسور یانگ (با بازی کیم میونگ مین) متهم به ارتکاب این جنایت شده و دستگیر می شود. دانشجویان مجبور می شوند برای اثبات بی گناهی یانگ با یکدیگر همکاری کنند.

 

100روز شاهزاده من (100 Days My Prince)

 

در 100 روز شاهزاده من، شاهزاده لی یول پس از کشف رازی که جان او را در معرض خطر قرار می دهد مجبور به فرار از کاخ می شود ولی پس از آن حادثه ای رخ می دهد که باعث می شود لی یول حافظه خود را از دست بدهد و توسط یک فرد عادی به سلامت باز گردد. آن فرد به لی یول می گوید که با دختر آنها، یون هونگ شیم نامزد شده است. داستان روی 100 روز آینده آنها در کنار هم متمرکز است، در حالی که لی یول به عنوان یک فرد معمولی زندگی می کند و این زوج عاشق هم می شوند

 

.

 

Navillera

 

این سریالی  بسیار احساسی است که بر شیم دیوک چول، پستچی بازنشسته 70 ساله تمرکز دارد که رویایش این است که رقصنده باله شود. در حالی که دئوک چول رویای خود را دنبال می کند، با بیماری آلزایمر نیز مبارزه می کند.

 

دویدن (Run On)

 

داستان از این قرار است که کی سئون گایوم، دونده مشهور که تبدیل به مدیربرنامه ورزشی شده، با او می جو، که مترجم زیرنویس فیلم است، ملاقات می کند. می جو معتقد است که سرنوشت آنها این است که به یکدیگر برسند. ماجرا حول داستان عاشقانه آنها و اتفاقات دیگری در اطرافشان است.

 

زندگی های خصوصی (Private Lives)

 

قتل، عشق، کلاهبرداری-این درام بطور مدام بیننده را به دنیای افراد دروغگو پرتاب می کند. داستان با چا جو یون شروع می شود که پس از دیدن افت و خیزهای حرفه ای پدرش، تبدیل به یک زن کلاهبردار می شود. بعد از یک اشتباه در کلاهبرداری، جو یون مدتی را در زندان می گذراند و وقتی آزاد می شود، با لی جونگ هوان مرموز آشنا می شود. به نظر می رسد رابطه آنها خوب پیش می رود، اما جو یون در روز عروسی در کلیسا تنها می ماند و جونگ هوان به مراسم نمی آید. پس از آن  کارآگاهان به او می گویند جونگ هوان در تصادف رانندگی کشته شده، اما مجموعه ای از وقایع پس از آن رخ می دهد و جو یون تلاش می کند تا حقیقت را کشف کند.

 

 

K2 (2016)

 

برای اقدامات جدی در K2 آماده شوید. یک سرباز مزدبگیر سابق به عنوان محافظ همسر یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری استخدام می شود که در مسیر انتقام و بی اخلاقی قدم برمی دارد.

نکته جالب توجه اینکه بازیگر نقش اصلی این سریال، جی چانگ ووک در حین فیلمبرداری، خودش صحنه های مبارزه را بازی کرده و نیازی به بدلکار نداشته است.

 

Do Sol Sol La La Sol

 

داستان در مورد گو را-را است که پیانیست بوده و اکنون ورشکسته شده است. او با سانوو جون آشنا می شود، فردی با روحیه و مهربان که رویای یا هدف خاصی در زندگی ندارد. این دو در آکادمی خصوصی آموزش پیانو در یک روستا با یکدیگر دوست می شوند. این سریال داستانی سبک و سرگرم کننده دارد.

 

غریبه (Stranger)

 

می توان گفت برای کسانی که عاشق درام های جنایی و کشف آهسته رمز و رازها هستند، این نمایش مناسب است. داستان فصل دوم این سریال بر مرگ یک پلیس که خودکشی نامیده شده، متمرکز است. اما هنگامی که سی- موک شروع به تحقیق می کند، متوجه می شود که اوضاع جور در نمی آید. برای تماشای فصل دوم داستان، نیازی به تماشای فصل اول ندارید.

 

بازمانده تعیین شده: 60 روز  (Designated Survivor: 60 Days)

 

کسانی که عاشق درام های مربوط به دولت، سیاستمداران و فساد هستند احتمالاً از این نمایش لذت خواهند برد. داستان بر روی پارک مو-جین که وزیر محیط زیست کره جنوبی است، متمرکز است. پس از درگیری هایی، پارک، توسط رئیس جمهور یانگ جین ما از سمت خود برکنار می شود. روز بعد در حالی که یانگ قصد دارد اعلام کند که با کره شمالی در حال صلح است، ساختمان منفجر می شود و رئیس جمهور و تمام افرادی که می توانستند جانشین او شوند به جز پارک کشته می شوند. پارک به مدت شصت روز به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرده و تلاش می کند بفهمد چه کسی عاملین بمب گذاری بوده است.

 

افسانه دریای آبی (Legend of the Blue Sea)

 

این نمایش عاشقانه فانتزی به بررسی رابطه بین یک کلاهبردار و یک پری دریایی می پردازد که پس از اینکه همدیگر را ملاقات می کنند، عاشق هم می شوند. پری دریایی، شیم چونگ، عاشق خود را تا روی زمین دنبال می کند، بدون اینکه بداند او واقعاً کیست. سرنوشت آنها به کدام سمت می رود؟...

 

منبع :  سایت آموزش آنلاین ماژورین



majorin بازدید : 29 شنبه 30 مرداد 1400 نظرات (0)

هنر همیشه زیبا بوده و مردم دوست داشتن ادم معروفی بشن یکی از کار ها خوانندگی بوده است . خیلی از هنرمند ها علاوه بر اینکه  خواننده بودن بازیگر هم هست که این کار باعث معروفیت بیش تر این چهره ها میشه. از روزی که برادران لومیر اولین تصاویر را بر روی پرده آوردند بعد از مدتی ان هیجان اولیه را نداشت که موسیقی به آن اضافه شد باعث هیجان انگیز تر بشه.

خوانندگی بروس ویلیس

 

بروس ویلیس به عنوان خواننده اولین آلبوم خود را با عنوان The Return of Bruno در سال 1987 و دو آلبوم دیگر در 1989 و 2001 منتشر کرد. او اولین کار خود را در برادوی در سال 2015 انجام داد. ویلیس در دوران حرفه ای خود افتخارات متعددی دریافت کرده است ، از جمله یک گلدن گلوب ، دو جایزه امی پرایم تایم و دو جایزه انتخاب مردم .

جنیفر لارنس

 

جنیفر لارنس با "درخت آویزان" در فیلم  "The Hunger Games" خواننده یکی از 20 آهنگ برتر شد.

 ترانه "درخت معلق" در سریال "The Hunger Games"  پخش شد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

این ترانه به صورت تک آهنگ منتشر شد و در بیلبورد به رتبه 12 از 100 آهنگ و نیز به رتبه 10 از 12 آهنگ رسید و در نهایت پلاتین دریافت کرد. جنیفر لارنس در زمینه ی آواز نیز مانند بازیگری به خوبی عمل کرده است

 

آن هاتاوی

 

آن هاتاوی پنج موسیقی متن فیلم را اجرا کرده است ، از جمله موسیقی متن فیلم "Les Misérables" که نامزد گرمی شد.

 هاتاوی موسیقی متن فیلمهای "بینوایان"، "Ella Enchanted" ، "Hoodwinked" ، "ریو و "ریو2" را اجرا کرده است.

آلبوم های "ریو" و دنباله آن در جدول موسیقی متن بیلبورد به شماره های 11 و 4 رسید. موسیقی متن فیلم  "بینوایان" در هر دو جدول بیلورد 200 و موسیقی متن فیلم بیلورد، در صدر جدول قرار گرفت.

بازی فوق العاده هاتاوی در نقش فانتین برای او اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به ارمغان آورد و آهنگ بزرگ او "I dreamed a dream"  به رتبه 69 در چارتهای آمریکا رسید.

 

 زکری لی وای

 

 لی وای بیشتر با بازی در انیمیشن "Tangled" در سال 2010 شناخته شد ، اما بعداً مردم صدای او را در همخوانی "I see the Light" با مندی مور شنیدند .

این آهنگ خود نامزد بهترین آهنگ در گلدن گلوب بود و برنده بهترین آهنگ نوشته شده برای رسانه های تصویری در گرمی شد.

موسیقی متن فیلم همچنین نامزد بهترین موسیقی متن تدوین شده برای رسانه های تصویری در گرمی شد و در بیلبورد 200 به رتبه 44 رسید.

از آن زمان ، لی وای به تئاتر موزیکال روی آورد و برای بازی در "او مرا دوست دارد" نامزد جایزه تونی برای بهترین بازیگر مرد بخش موزیکال شد.

لیتون میستر

 

لیتون میستر در سال 2009 موفق به حضور در 10 آهنگ برتر شد و یکی از خوانندگان موسیقی متن "Country Strong" بود.

لیتون میستر آلبوم انفرادی خود "Heartstrings" را در سال 2014 منتشر کرد ، که استقبال چندانی به دنبال نداشت. او همچنین در سال 2010 در فیلم "Country Strong" بازی کرد. او چهار آهنگ از موسیقی متن موسیقی را خواند که از آن جمله آهنگ "Give Me to Me"  را با گرت هدلوند همخوانی کرد. این آهنگ در لیست 100 آهنگ برتر قرار گرفت.

 

جیسون سیگل

 

جیسون سیگل چندین آهنگ را در کمدی های "فراموش کردن سارا مارشال" و "ماپت ها" در سال 2008 نوشت و اجرا کرد.

نوشتن فیلم بود که سیگل را ملزم به نوشتن اشعار آهنگهای گروه راک Infant Sorrow و ترانه های موزیکال عروسکی دراکولا کرد. او همچنین ترانه " Get Him to the Greek " را برای گروه Infant Sorrow  نوشت.

سیگل همچنین آهنگ "ماپت ها" را در نسخه سال 2011 اجرا کرد ، که این آلبوم در بیلبورد، از 200 آهنگ به رتبه 38 رسید.

نیکول کیدمن

 

نیکول کیدمن در سال 2001 با دوئت خود با رابی ویلیامز موفق شد رتبه یک را در انگلستان را کسب کند.

علاوه بر حضور در فیلم موزیکال "مولن روژ" در کنار ایوان مک گرگور ، کیدمن همچنین در سال 2001 یک تک آهنگ منتشر کرد. دوئت با رابی ویلیامز ، کاور آهنگ " Something' Stupid" فرانک سیناترا و نانسی سیناترا ، تک آهنگ اصلی چهارمین آلبوم ویلیامز بود.

این موسیقی در انگلیس ، نیوزلند ، ایتالیا و پرتغال رتبه اول را کسب کرد.

جرمی رنر

 

جرمی رنر در اکتبر 2018 در آهنگ "Heaven Don't Have a Name" ساخته دی جی سم فلدت (Sam Feldt) حضور داشت.

شاید در زمان "انتقام جویان: جنگ بی نهایت" بود که رنر تک آهنگی با دی جی سم فلدت را ضبط کرد.

نتیجه این همکاری در اکتبر 2018 منتشر شد و بیش از 500،000 stream در اسپاتیفای بدست آورد.

هایلی استاینفلد

 

هایلی استاینفلد ابتدا در "Pitch Perfect 2" خواند ، و اکنون با چندین تک آهنگ پلاتینی موسیقی حرفه ای پررونقی دارد.

وقتی استاینفلد در دنباله فیلم "Pitch Perfect" در سال 2015 انتخاب شد ، تعداد کمی از مردم می دانستند که او می تواند بخواند.

دو ماه پس از شروع فیلم ، استاینفلد اولین تک آهنگ خود را با نام "خود را دوست دارم" منتشر کرد که از آن زمان تا کنون موفق به دریافت دو پلاتین شده است. دیگر تک آهنگ های پلاتینی او در چند سال گذشته عبارتند از "گرسنگی کشیدن" ، "اکثر دختران" و "رهایم کن".

در نوامبر 2018 او همچنین یک تک آهنگ برای فیلم جدید ترنسفورمرز خواند به نام "بازگشت به زندگی ". او خودش نیز در این فیلم بازی می کند .

 

کریستن بل

 

کریستن بل دارای سه آهنگ است که در بیلبورد در لیست 100 ترانه برتر است.

بل نقش پرنسس آنا را در "Frozen" بازی می کند - نقشی که در سال 2019 برای قسمت دوم این فیلم بازی کرد.

هر سه آهنگی که وی اجرا کرد، به 100 تای اول بیلبورد رسیدند.

دوئت او با سانتینو فونتانا ، "عشق یک درِ باز است" ، جزو 50 آهنگ برتر و دو آهنگ دیگر او "برای اولین بار در همیشه" و "آیا می خواهی آدم برفی بسازی؟" به ترتیب به رتبه 57 و 51 رسید.

منبع : سایت آموزش آنلاین ماژورین 

 

majorin بازدید : 29 دوشنبه 25 مرداد 1400 نظرات (0)

از روزی که برادران لومیر اولین تصاویر متحرک رو به مردم نشان دادند و مردم خوشش آمدند سینما به وجود آمدند و باعث این شدند که سینما در قرن 19 به وجود بیاد و پس از آن هم کارگردانها هم به فکر ساخت فیلم هایی به فکر کودکان بی افتد و باعث پیشرفت بشه که ژاپن از این نظیر بود. انیمیه که کلمه ایی ژاپنی است و بیشتر مردم جهان انیمیشن ها است. ما در این مقاله در مورد چند تا از معروف ترین انیمه های ژاپنی حرف می زنیم.

اولین فیلم انیمیشنی که در ژاپن منتشر شد -و بنابراین اولین انیمه- احتمالاً در اواخر سال 1916 یا اوایل 1917 توسط Shimokawa Oten  و با گچ ساخته شد و مدت آن کمتر از پنج دقیقه بود. عدم قطعیت اینکه این اولین انیمه بوده یا خیر  ناشی از این واقعیت است که فیلمهای زیادی با تخریب بسیاری از استودیوها و تئاترهای سینمایی در زلزله بزرگ کانتو در سال 1923 از بین رفت، در بمباران‌های جنگ جهانی دوم تخریب شد یا به سادگی با گذشت زمان نابود شد. همچنین فیلمهای اولیه نیتروسلولز که روی آنها چاپ شد بسیار ضعیف و فوق العاده قابل اشتعال بودند و از بین رفته اند.

گفته می شود که همراه با Ōten Shimokawa  انیماتورهای دیگری همچون Seitarō Kitayama و Jun'ichi Kōuchi، هر سه به عنوان "پدران انیمه" هستند و فیلمهای متعددی تولید کردند .

 

ژانرهای انیمه:

 

انیمه نیز مانند فیلمها ژانرهای متفاوتی دارد. دسته‌های اصلی ژانر انیمه‌ها عبارتند از:

اکشن

ماجراجویی

کمدی

درام

برشی از زندگی

فانتزی

جادویی

ماوراء طبیعی

ترسناک

معمایی

روانشناختی

عاشقانه

علمی- تخیلی

حال با این مقدمه با ما همراه باشید تا نگاهی به تعدادی از انیمه‌های پرطرفدار بیندازیم:

 

10 تا از پرمخاطب ترین انیمه‌ها:

 

Howl’s Moving Castle

 

قلعه متحرک هاول، یکی از پرفروش ترین فیلم‌های انیمیشن در ژاپن، در سال 2004 اکران شد. این فیلم بر اساس رمان انگلیسی Howl's Moving Castle  نوشته دیانا واین جونز است. قهرمان داستان، سوفی با نفرین جادوگر به یک زن نود ساله تبدیل می شود. ماجراجویی او با شخصیت اصلی Howl و قلعه متحرک ادامه می یابد.

انتشار: 2004

ژانر: فانتزی

 

سرود قلب (The Anthem of the Heart)

 

در سال 2015 این سریال توسط کارکنانی که در سریال انیمیشن Anohana: The Flower We saw at the Day  کار کرده بودند، تولید شد. دختر جوانی به نام جون ناروس گذشته تکان دهنده ای (تجربه طلاق والدین) دارد. وی نمی تواند خیلی صحبت کند اما می تواند آواز بخواند. او در جشنواره مدرسه برای اجرای موسیقی تعیین شده است و ...

انتشار: 2015

ژانر: درام

 

نام تو (Your Name)

 

نام تو، به کارگردانی ماکوتو شینکای در سال 2016، از انیمه‌های مشهور در سطح داخلی و بین المللی شناخته شده است و بیشترین فروش را در گیشه خارجی فیلم‌های انیمه ژاپنی داشت.

نام تو عمدتا بر اساس دو مکان واقعی توکیو و تاکایاما در مرکز ژاپن است. ماکوتو شینکای به زیبایی نمایانگر دنیای واقعی است، که طرفداران را تشویق می کند تا در نقاطی که در فیلم نشان داده شده سفر کنند.

انتشار: 2016

ژانر: فانتزی

 

حمله به تایتان‌ (Attack on Titan)

 

این مجموعه در دنیایی اتفاق می افتد که بشریت در شهرهایی زندگی می کند که توسط دیوارهای عظیمی احاطه شده اند و انسان‌ها را در برابر تایتان‌ها محافظت می کنند. ارن یگر به سربازی می رود و قول می دهد که برای گرفتن انتقام مادرش، تایتان‌ها را متوقف کند. حقایق مربوط به تیتان‌ها به تدریج با پیشرفت داستان آشکار می شود.

انتشار: 2009

ژانر: حادثه ای- فانتری

 

ناروتو (Naruto)

 

سریالی که شخصیتی به نام ناروتو را دنبال می کند. یک روباه شیطانی نه دم به روستا  حمله کرده تا اینکه ناروتو، رهبر روستا، جان خود را در این راه گذاشت تا آن روباه شیطانی را بگیرد...

انتشار: 1999

ژانر: ماجراجویی، کمدی فانتزی

 

Log Horizon

 

این سریال جدید شامل بازیکنانی است که در حین انجام یک بازی آنلاین در دنیای دیگری به دام افتاده اند. بازیکنان به دام افتاده زنده هستند اما در مبارزه با هیولا باقی می مانند. بازیکنان نمی دانند چه اتفاقی برای آنها افتاده است، شیرو به همراه دوست قدیمی خود و دیگران یک گروهی به نام Log Horizon تشکیل می دهد تا از آنچه در جریان است مطلع شود.

انتشار: 2010

ژانر: ماجراجویی، فانتزی، علمی- تخیلی

 

همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro)

 

همسایه من توتور، یکی از محبوب ترین فیلم‌های استودیو گیبلی است.

محوطه داستان همسایه من توتورو، توکوروزاوا در استان سایتاما در دهه 1950 است. خانواده ای به روستایی نقل مکان می کنند که متشکل از دانش آموز ابتدایی ساتسوکی، خواهر جوانش می و پدرشان تاتسو است. مادر آنها در بیمارستانی واقع در نزدیکی روستا است. یک روز، بچه‌ها با موجودات رازآلودی به نام توتورو آشنا می شوند...

انتشار: 1988

ژانر: فانتزی

 

جنگهای تابستانی (Summer Wars)

 

جنگهای تابستانی یکی از فیلم‌های انیمیشن مامورو هوسودا است که دارای بالاترین شهرت است، در سال 2009 منتشر شد. داستان یک شاگرد دبیرستانی به نام کنجی و دختری به نام ناتسوکی. در اینجا فرهنگ و آداب و رسوم سنتی ژاپنی با طبیعت روستایی به تصویر کشیده شده است. در عین حال، داستان با مشکلاتی در دنیای مجازی به پیش می رود...

انتشار: 2009

ژانر: فانتزی، علمی تخیلی

 

قلعه کالیسترو (The Castle of Cagliostro)

 

قلعه کالیسترو، به عنوان دومین فیلم انیمیشن لوپن سوم در سال 1979 روی پرده آمد، همچنین به عنوان اولین فیلم انیمه به کارگردانی هایائو میازاکی شناخته می شود. سارقی به نام آرسن لوپن سوم و همکارش دایسوکه جیگن مبالغ هنگفتی را برای یک کازینو می دزدند اما تشخیص می دهند که این پول اسکناس تقلبی است. سپس، آنها به کشوری که به نظر می رسد منبع اسکناس‌های تقلبی است، می روند و قهرمان کلاریس را می بینند.

انتشار: 1979

ژانر: ماجراجویی، فانتزی، کمدی

 

بازار تماکو  (Tamako Market )

 

یک فیلم انیمیشن مدرن برش زندگی است که توسط Kyoto Animation تولید شده است. قسمت اول داستان با 12 قسمت در سال 2013 از تلویزیون پخش شد و اقتباس فیلم به عنوان دنباله آن در 2014 منتشر شد. داستان عشق بین پسر بچه دبیرستانی موچیزو و دوست دوران کودکی اش تماکو به تصویر کشیده شده است.

انتشار: 2014

ژانر: برشی از زندگی ، کمدی

 

سخن پایانی:

 

انیمه‌ها در گذر زمان تغییرات زیادی کرده اند. صنعت مدیا با در اختیار داشتن اینترنت، تبلیغات، بازی‌ها و ... طوری پیش رفته که ذائقه مخاطبان نیز به همین ترتیب تغییر کرده است. رنگ، تصویر، موسیقی، نقاشی‌ها و ظرافتهایی که در تصاویر وارد شده از دلایلی هستند که به پذیرش تغیرات در محتوا و موضع داستهان‌ها کمک کرده اند. انتقادات و دفاعیات مختلفی در خصوص موضوعات و محتواها و تغییرات روانشناختی‌ای که بعضی از انیمه ها بر افراد می گذارد مطرح شده است که پیشنهاد می کنیم از مطالعه آنها نیز غافل نشوید.

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین

 

majorin بازدید : 29 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

همیشه کار در هنر بسیار جذابیت دارد به طوری که همیشه دنبال خلق و ساختن است. در موسیقی هم خیلی از افراد یا به خاطر صدا یا نواختن یا ساختن ساز ها  بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و به خاطر خلاقیت شان مورد توجه قرار گرفته اند و باعث دیده شدن در جامعه و فرهنگ شده اند و اسمشان در تاریخ و موسیقی آن کشور ماندگار شده است.

در اینجا به تعدادی از سازهای عجیب و غریب می پردازیم. به نظر شما در ساخت کدام ساز خلاقیت و تفکر بیشتری بکار رفته است؟

 

ارگ بزرگ استالاک پایپ (The Great Stalacpipe Organ)

 

این ارگ که در یک غار زیرزمینی در ویرجینیا واقع شده، در سال 1956 توسط لِلاند اسپرینکل ابداع شد. این ساز با ضربه زدن به استالاکتیت های قدیمی توسط چکش لاستیکی کار می کند. همه اینها به یک کنسول متصل می شوند که شبیه یک ارگ سنتی است. یکی از اتفاقاتی که در مورد ابداع این ساز می گویند اینست که اسپرینکل این ایده را زمانی به دست آورد که پسرش سرش را به یکی از استالاکتیت ها زد و صدایی مانند همهمه در غار ایجاد کرد.

 

یخ های آهنگین (Musical ice)

 

ترج آیسانگست یک درامر و آهنگساز نروژی است. وی با استفاده از یخ های دریاچه های یخ زده، سازهای موسیقی ابداع می کند. ترومپت یخی او صدایی مانند شیپور جنگ را دارد.

لزوماً اینطور نیست که هر قطعه یخ برای این منظور کارایی داشته باشد و  فقط یخ هایی با ساختار میکروسکوپی مناسب، صدایی زیبا ایجاد می کند.

 

 

اتاقک بادی  صوتی آئولوس (Aeolus Acoustic Wind Pavilion)

 

این ساز، یک ساز 10 تنی است که توسط لوک جرام خلق شده است. سیم های بلند از تیرها تا یک قوس فلزی بزرگ کشیده می شوند. هر سیم در باد ارتعاش ایجاد می کند. سپس صدا توسط لوله ها تقویت می شود. در نتیجه صدایی وهم آور و تپنده ایجاد می کند و حجم باد است که تعیین می کند حجم صدای ساز چقدر باشد.

 

 

درخت آواز خوان زنگ دار (The Singing Ringing Tree)

 

 این مجسمه به ارتفاع 3 متر در ارتفاعات بالای برنلی و بر روی مورهای پنین قرار دارد. این ساز از بادهای غالب غربی که در انتهای لوله ها می وزد استفاده می کند تا صداهایی نامتعارف و دلخراش را در کنار منظره  Crown Point  ایجاد کند. این سازه در سال 2006 توسط معماران مایک تونکین و آنا لیو طراحی شده است.

 

 

ارگ دریایی (Sea Organ)

 

این پروژه جسورانه و بلند پروازانه سعی داشت با استفاده از ساحل بازسازی شده در زادار- کرواسی به عنوان یک ارگ فوق العاده، خود دریا را به یک نوازنده تبدیل کند. لوله های زیر تفرجگاه هنگام برخورد امواج دریا با آنها، واکنش نشان می دهند و صداهایی هماهنگ ایجاد می کنند که موجب استقبال گردشگران از آنجا شده است.

 

ویولن سل شیپوری (Cello Horn)

 

نامی که خودش، ساز را معرفی میکند. این سازِ ترکیبی، صفحاتی از مجله Popular Science Monthly  را در سال 1936 به خود اختصاص داد. صدایی که با خم شدن سیم ها ایجاد می شد به جای یک بدنه چوبی سنتی، از یک شیپور برنجی خارج می شد و گویی صدایی در بین تار و برنج تولید می کرد.

 

 

فلوت هایپر باس (Hyperbass Flute)

 

این ساز بزرگترین عضو خانواده فلوت است که بیش از 15 متر لوله دارد. این یک ساز نسبتاً جدید است و طبق گزارشات اولیه، صدای آن از آنجا که کمی مانند غرش است، در حال بررسی و اصلاح است.

 

 

پهپاد هورنوکوپی (Hornucopian dronepipe)

 

این یک ابزار چاپ سه بعدی است که توسط استودیو MONAD ، اریک گلمبرگ و ورونیکا زاکربرگ همراه با اسکات اف هال (نوازنده) طراحی شده است.

 

Octobass

 

این سازه در سال 1850 توسط طرفدار سازهای زهی عظیم  Jean-Baptiste Vuillaume ساخته شد. این یک کنترباس با صدای بلند است که 3.48 متر ارتفاع دارد. در این دستگاه،  نواختن با دست بسیار سخت است و پدالهای پایی روی آن تعبیه شده تا این کار را ممکن سازد. و شباهتی به سازهای خانواده ی ویولن دارد

 

 

Sharpsichord

 

هنری داگ یکی از جالب ترین عناوین شغلی تاریخ را دارد - مجسمه ساز صدا. داگ در نقش شگفت انگیز خود به عنوان مجسمه ساز صدا ، ساز مشابهی با صدای عجیب به نام Sharpsichord را ابداع کرد. این در واقع یک چنگ سنجاق دار بزرگ است که شامل 11 سیلندر است و سنجاق ها هنگام چرخش به سیم های داخلی برخورد می کنند و تولید نوا می کنند.

 

سخن پایانی:

 

هر چیزی در این دنیا وظیفه و هدفی دارد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وظیفه موسیقی چیست؟

فکر می کنید کدام ساز کاربردی تر است؟ و از این میان کدام ساز بهتر به آن چیزی که شما از ساز انتظار دارید، می پردازد؟

 

منبع : سایت آموزش آنلاین ماژورین



majorin بازدید : 31 یکشنبه 10 مرداد 1400 نظرات (0)

هنر همیشه برای ایرانیان از زمان باستان و تا به امروز ارزش خاصی داشته است و برایشان مهم بوده است.هنر در بعضی دوره ها در ایران  بسیار رشد و نمود داشته است و در دوره  صفویه به اوج خود می رسد. خطاطی یکی از آن هنرهایی است که در دوره صفویه به اوج خود رسید و تا به امروز یکی از هنرها  محسوب میشود . ما در این مقاله سعی می کنیم که در مورد خط های خوشنویسی توضیح دهیم .

همانطور که در مقاله‌های بیشتر از این گفته بودیم، برای مشخص کردن آغاز تاریخ بشریت، پیدایش خط را ملاک قرار داده‌اند. پیدایش خط در ایران و البته در جهان با خط پارسی باستان بوده که مربوط به تقریباً سال 525 پیش از میلاد مسیح است.

خطی که در بین ایرانیان استفاده می‌شده - تقریباً از سال 300 پیش از میلاد- پارسی میانه بوده و تا 800 سال پس از آن نیز مورد استفاده بوده است و متاسفانه با شروع حکومت خلفای عباسی و بعد دولت‌های گماشته اعراب، پارسی میانه به تدریج از بین رفت. مردمان ایران تا پیش از حمله اعراب از خطوطی مانند میخی، پهلوی و اوستائی استفاده می‌کردند و حالا این حمله موجب رو به افول نهادن پارسی میانه می‌شد. اما همین تحولات و همین افت و خیزها سبب شد که در دوره‌های آتی، پارسی نو در ایران ثبت شود، ثبت به عنوان خط رایج و رسمی ایران.

در اینجا می خواهیم نگاهی به خطوط رایج خوشنویسی در ایران بیندازیم و چون امکان بررسی کامل آن و بررسی تاریخچه خط در ایران در یک مقاله نمی‌گنجد، سعی می‌کنیم در مقالات آتی به آن را تکمیل نماییم.

 

خط ایرانی

 

آشناترین خط شاید برای همه ما خط نستعلیق" باشد. در دوران صفویه با قانونمند شدن خط، زمینه بوجود آمدن نستعلیق فراهم شد. اما بیشتر از آن مقدماتی لازم بود به این شکل که...

در قرن 4 هجری و در سیر رشد و بالندگی خط فارسی بود که استادان خوشنویسی موفق به ابداع این خط‌ها شدند: محقق، ریحان، ثلث، نسخ، رقاع و توقیع که به "خطوط اصول" معروف شدند. از میان آن افراد می‌توان به یاقوت مستعصمی و ابن مقله شیرازی اشاره کرد.

آنچه این خطوط را از هم متمایز می‌سازد، شکل حروف و نسبت سطح و دور در آنها است. ابن مقله شیرازی همچنین برای این خط‌ها اصول و قاعده گذاشت و با تکامل این خط‌ها، از خطوط توقیع و رقاع، خط تعلیق به وجود آمد

 

تعلیق

 

از قرن پنجم هجرى قمری کم کم تغییراتی در خط تحریری بوجود آمد و از اواسط قرن هفتم، بلوغ و تکامل خط موجب بوجود آمدن خطی شد که محصولی از خط تحریری، توقیع و رقاع بود و بعنوان خط تعلیق معرفی شد. این خط در نوشتن کتاب‌ها و دیوان اشعار استفاده می‌شده و تا قرن هشتم نیز به تکامل خود ادامه داده است.

خط تعلیق مورد استفاده عثمانى‌ها و مصرى‌ها نیز قرار گرفت و آنها با تغییراتی به سلیقه خودشان از آن بهره‌مند شدند.

 

نستعلیق

 

عروس خطوط اسلامی. از ترکیب و ادغام دو خط نسخ و تعلیق بوجود آمد (قرن 8 هـ. ق). خطی که گویی کلمات در حال رقص را به نمایش درآورده و در عین حال این فرصت را فراهم کرده که خواننده بتواند آن را به راحتی بخواند. بزرگان و استادان برجسته‌ زیادی برای رشد و تعالی خط نستعلیق تلاش کردند و دو تا از نام‌هایی که به آنها اشاره می‌شود میرعماد حسنی و میر عل تبریزى است. تغییراتی که میرعماد حسنی -که هم عصر شاه عباس صفوی بوده- در سبک خط نستعلیق ایجاد کرد، همچنان پس از 400 سال توسط خوشنویسان استفاده می‌شود.

این خط نه تنها در کشور ایران جایگاه ویژه‌ای دارد، بلکه تمام کشورهای عرب نیز نتوانستند مانند آن را خلق کنند و این خط عنوان خود را بعد از تمام این سال‌ها به عنوان "عروس خطوط اسلامی" حفظ کرده است. البته حتماً این توقع زیادی از آنان است که بخواهند چنین کنند، به یک دلیل ساده و آن هم اینکه تاریخچه خط امروز فارسی به خطوط "ایرانی کهن" می‌رسد اگر نگوییم که به پیشتر از آن و این چیزی است که در تاریخ هیچ کشور دیگری دیده نشده است. در ادامه مطلب به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

شکسته نستعلیق

 

در اوایل قرن یازدهم و آخر دوره صفویه شاید بتوان سرعت در نگارش را دلیلی دانست که موجب شد پیوستگی کلمات به هم پذیرفته شده و بدین ترتیب خطی متولد شود که آن را شکسته تعلیق نامیدند. این خط، همان خطی بود که مورد استفاده کاتبان دیوان بوده است.

سخن پایانی:

 

سرگذشت خط در ایران بسیار جالب توجه است. سیر تکامل الفبا نیز همینطور شگفت انگیز است. خط فارسی امروزی از خط‌های کهن ایرانی سربرآورده که از دگرگونی خط “ایرانی کهن” به ایرانیِ هخامنشی‌ (پارسی)، اشکانی (پهلوی اشکانی) و ساسانی (پهلوی ساسانی) بدل شده، و امروز خط دبیره فارسی را از آن داریم و این همان خطی است که از ایران به همه کشورهای دیگری که امروز خطی مشابه فارسی دارند، یا مانند خط پیشین ترکیه که حالا خط خود را تغییر داده، رفته است.

شاید با همین اندک اطلاعات شما هم تمایل داشته باشید قدم اول را برای خوانا و زیبا نوشتن خط زبان مادری خود یا زبان دومتان، بردارید. می‌توانید همین حالا با ثبت نام در کلاس‌های خوشنویسی ماژورین آغاز کنید

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین.



تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 303
  • بازدید سال : 3,073
  • بازدید کلی : 13,750